برترین جاذبه های گردشگری سه مقصد پر طرفدار استانبول ، گرجستان و کیش که نباید از دست داد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1399
بازدید : 59
نویسنده : rahnama-safar

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز نه تنها یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های کیش محسوب می‌شود بلکه در تمام ایران شاید نظیر آن را نداشته باشیم و در چند سال اخیر شهر زیرزمینی کاریز یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و توریستی بوده است که چه در داخل و چه در خارج ایران همیشه افراد زیادی را مجذوب خود کرده است. این شهر حدود ۱۶ متر زیرزمین قرار دارد که بعد از وارد شدن به آن معماری خارق‌العاده آن نظرتان را جلب خواهد کرد و دو چشمه کوچکی که در آن جریان دارد در تمام کیش و خصوصا شهر باستانی حریره در جریان است و همین موضوع باعث می‌شود تا این شهر زیرزمینی ارزش بسیار خاصی بین تمام جاهای دیدنی کیش پیدا کند. سقف مرجانی که حدود ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و قبلا توسط دریا احاطه شده بود به قدری زیباست که پس از رزرو تور کیش هوش از سر هر گردشگری می‌برد.

کشتی یونانی

یکی دیگر از جاهای لاکچری کیش کشتی یونانی است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیک روستایی در جزیره کیش به گل نشسته است و از آن پس تا به امروز به یکی از مکان‌های تفریحی جزیره کیش تبدیل شده است. بعد از تخریب این کشتی، مباحثی بر سر مالکیت این کشتی صورت گرفته بود که باعث شده بود تا چند سال مالکیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. به همین دلیل چند سال کسی به سراغ آن نرفت. اما امروزه از این کشتی به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش یاد می‌کنند و می‌توانند با تهیه بلیط ورودی وارد این کشتی شوید.

روستای باغو

این روستای جذاب که در بخش جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد، از قدیمی‌ترین روستاهای این جزیره است و نام آن از روی پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام باغو برداشته شده است که قدیمی‌ترین ساکن این روستا بوده است و از روی احترام به این پیرزن نام آن باغو گذاشته شد. درخت معروف «لور» نیز در این روستا وجود دارد که میوه انجیر خروجی آن است و یکی از جذابیت‌های گردگشری این روستا و جزیره محسوب می‌شود. سعی کنید که حتما به روستای باغو و البته خانه باغو سر بزنید!

پارک دلفینها باتومی  dolphinarium

پارک دلفینها در سال 1975 افتتاح گردید و در آن زمان اولین دلفیناریوم در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق به شمار می آمد .  پس از رزرو تور گرجستان فضایی زیبا با گنجایش 795 تماشاگر و امکانات ویژه جهت جابجایی افراد ناتوان ، که در آن دلفینهای آموزش دیده تحت نظر مربی خود به نمایش انواع حرکات جذاب مانند رقص ، بازی با توپ و حلقه و ... می پردازند . ساعات نمایش همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت 2 ظهر تا 7 عصر می باشد .

تندیس مدیا باتومی Medea Monument

تندیس مدیا در وسط میدان اروپا قرار گرفته و نماد زنیست که گرجستان را به اروپا نزدیک می سازد چرا که این فرد که از شاهزاده های گرجی بوده است در کل دنیا از جهت پزشکی و خلق اساطیر مختلف شناخته شده می باشد . ساخت این تندیس هزینه ای بالغ بر 1 میلیون لاری برای شهرداری باتومی در بر داشته است

میدان پیازا باتومی Piazza Square

یکی از زیباترین میادین در باتومی بوده و همانطور که از نامش پیداست میدانی ایتالیایی و نامتجانس با گرجستان است .  مساحت آن 5700 متر مربع بوده و توسط مجموعه پیازا احاطه گردیده است که شامل یک هتل ، دو رستوران و یک کافه می باشد . معماری آن بخاطر کاربرد موزاییک و شیشه شناخته شده است و موسیقی زنده هر روزه در کافه لابریوچه اجرا می گردد و خود میدان نیز معمولا پذیرای موزیسینهایی از سراسر دنیاست که از باتومی بازدید می نمایند .

آکواریوم استانبول:

از مکان های دیدنی شهر استانبول که به هیچ عنوان نباید دیدن آن را از دست داد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و در همان سال به عضویت رسمی انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها در آمده است. آکواریوم استانبول یکی از مکان هایی است که برای شما هیجانی وصف ناپذیر در دل دریا را فراهم کند. آکواریوم استانبول در طراحی و ساخت، تنوع گونه های ماهی و نحوه نمایش آنها منحصر به فرد می باشد. تونل زیبا و چشم‌گیر این آکواریوم، لذت دیدن جانوران دریایی از نزدیک را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این مجموعه سوغات‌فروشی، کافه تریا، رستوران، پارکینگ و یک سینمای پنج‌ بعدی هم دارد و بخش دیگر آن به محل نگهداری پرندگان اختصاص یافته است.این اکواریوم در ساحل جنوب غربی استانبول و در ۵ کیلومتری فرودگاه بین الملی آتاتورک و در نزدیکی بزرگراه در فلوریا قرار گرفته است.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

کاخ دلما باغچه:

کاخ زیبای دلمه  پس از رزرو تور استانبول باغچه واقع در شهر استانبول یکی از بنا های تاریخی و باشکوه به حساب می‌آید.این کاخ بین سال های ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶ به دستور عبدالمجید یکم، سی و یکمین پادشاه عثمانی بنا شد.مساحت این کاخ حدود ٤٥ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع ساخته شده است.از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این کاخ به عنوان مرکز اداری امپراطوری عثمانی استفاده می‌شده است.

مسجد رستم پاشا:

مسجد رستم پاشا در استانبول از جمله مساجد دوره‌ی عثمانی و جاهای دیدنی استانبول است که چشم انداز زیبایی به شهر استانبول داده است.مسجد رستم پاشا و دیگر مساجد استانبول بیشتر در دوره‌ی عثمانی بنا شده‌اند و طرفدارهای زیادی به علت سبک معماری اسلامی و بیزانسی دارند.به جرعت میتوان گفت مسجد رستم پاشا جزء زیباترین مساجد استانبول است که هر ساله بسیاری از مسافران تور استانبول را به خود جذب میکند.

 بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی):

بسیاری از ایرانی ها استانبول را به قصد خرید انتخاب می کنند نه به نیت جاهای دیدنی، از این رو باید گفت استانبول گزینه خوبی برای خرید است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبیت بسیاری میان همه علاقه مندان به خرید در دنیا دارد. یکی از مراکز خرید استانبول و بازارهای خوب استانبول جهت خرید بازار کاپالی چارشی است. این بازار بیش از چهار هزار مغازه و بوتیک دارد. این بازار سرپوشیده در یک مایلی غرب سلطان احمد است و یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده در دنیا است. محصولاتی که در آن فروخته می شوند عبارتند از فرش و قالی، پوشاک، کارهای دستی و هنری. در این بازار رستوران ها، کافه ها و مساجد زیادی هم وجود دارد.در واقع این بازار جزء جاذبه های گردشگری استانبول هم محسوب میشود.

 




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کیش , جاذبه گردشگری کیش , تور کیش , جاذبه گردشگری استانبول , تور استانبول , تور گرجستان , جاذبه گردشگری گرجستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com